11 Mayıs 2014 Pazar

Dünyanın en özel, en güzel annesi..


 Ben böyle günleri gereksiz bulurum. Sanki hayatımızdaki en değerli insanları sadece bir gün için özel kılar gibi. Hele ki annelerimizi..

 Benim annem -annem diye söylemiyorum- çok tatlı bir kadındır. Her şeyden önce çok anlayışlı ve ben ister beş yaşında olayım, ister on, ister on beş beni her zaman bir birey olarak görmüş ve bana saygı duymuştur. Bende bu şekilde öğrendim kendime saygı duymayı.. Benim isteklerim onun için sadece şımarık kızının istediği şeyler olmadı onun için hiçbir zaman. Hep bir bildiğim vardır lazım diyorsam lazımdır dedi. Söylediğim hiçbir şeyi saçma bulup kendi düşüncesine göre değiştirmemi istemedi. Benim olmak istediğim kişi olmama izin verdi. Hep destek oldu. Evet öğütte verdi, yanlışla doğruyu da gösterdi ama sadece gösterdi benim anlamam ve haklı olduğunu görmem için bana her zaman, vakit tanıdı. Tecrübe edinmemi sağladı. İnsanlar ne derse desin hiçbir zaman umursamadı. Bana bağırmayı, gerektiği zaman karşı çıkmayı da öğretti. Hepimizin insan olduğunu hatalarımız olabileceğini söylediği gibi bana karşı her hatasında da benden özür diledi, kibirine kapılıp gitmedi. Beni hiçbir zaman hiçbir şey yapmaya zorlamadı. Ben istemiyorsam neden olduğunu dinledi, haklı yanlarımı değerlendirdi. Beni küçük, hiçbir şey bilmeyen biri olarak görmedi hiçbir zaman. Başı dara düştüğü zaman, kararsız kaldığı zamanlarda bana da danıştı fikrimi sordu. Bende düşündüklerimi söyleyebilmeyi öğrendim böylece, insanlara yardımcı olmayı öğrendim. Yanlışlarımda beni odalara kilitlemedi ya da bana bağırmadı anlayıp telafi edebilmem için bana zaman tanıdı. Hatalı olduğum zamanlarda bile hep desteğini hissettim, beni asla yalnız bırakmadı. Her şeyin üstesinden birlik olarak gelebileceğimizi gösterdi. Beni doğrularımla, yanlışlarımla sevdi her zaman. Yaptığım bir yanlış gözündeki bütün doğrularımı silmedi.

  Aslında çok sinirli bir kadındır ama bana karşı hep nazik ve sabırlı oldu. Dostluklarımı da dinledi, sevgililerimide, aşık olup üzüldüğüm zaman beni omzuna yatırıp teselli de etti. Normal olan şeyleri bana yalanlarla asla yanlış gibi göstermeye çalışmadı. Dışarı çıkmak istiyorsam beni sınırlarlandırmaya çalışmaz, hazırlanmama yardım eder. İçki içeceğim zaman içkimi de alır. Beni yalanlara mecbur bırakmaz. Sırf insanlar öyle düşünür, şöyle düşünür diye bana yapma demez. Onu üzen insanlarla benim aramdaki ilişkilere karışmaz. Benim ondan farklı bir birey olduğumu hatırlatıp, dargın olduğu insanlarla bunu göz önünde bulundurarak ilişkiler kurmamı sağlar. Bana onun evladı olduğumu, kölesi olmadığımı sürekli gösterir ve hissettirir. Kendisi yaptığı gibi diğer herkesin de bana saygı duyması için çabalar başaramasa bile kimseye söz hakkı bırakmaz. Söz konusu bensem her zaman en iyisini ister ve her zaman da karşıma en iyisini getirir. Benim dertlerimi saçma ve küçük bulmaz asla. Kendi derdi bilip elinden gelen her şeyi de yapar.

 Bana duyduğu sevgi ve saygıyı hayatımdaki insanlara karşı da duyar her zaman. Dostlarımı kendi dostu bilir. Benim gibi sever onları da. Arkadaşlarımla vakit geçirebilmem için elinden gelen her şeyi yapar. Ne kadar çok insanlar tanır ne kadar çok hayatlar görürsem o kadar öğreneceğimi söyler her zaman. Asla insan ayırmaz. Herkesi olduğu kişi için sever. Belki de diğer anne kızlardan daha çok tartışırız ama bu da yakınlığımızdandır aslında. Birbirimizin hayatına hakim oluşumuzdan..

 Evet herkese göre kendi annesi melektir ama benimki gerçek bir melek. Hayatım boyunca sahip olduğum, olabileceğim en özel parçam, en özel insan. Benim sahip olduğum her şeyin, her özelliğimin asıl sahibi. Bana bunları yazabilmeyi öğreten insan. Beni her türlü şeye, her türlü gireceğim ortama hazırlamaya çalışan insan. Beni bir birey olarak büyüten, insanların bana saygı duyma nedeni olan biricik kadın. Bana yaşadığım her zorluğun bir fırsat olduğunu gösteren, öğreten kadın. Hiçbir şeyin onu yıkmasına izin vermeyen beni de her asla yıkılmamaya hazır olarak büyütmüş olan insan. Başıma gelen en güzel şey. Benim en yakın dostum.

 Benim annem anlatılabilecek bir kadın değil, kelimeler kifayetsiz söz konusu o olunca.. Şarap gibi yıllandıkça özelleşen, değerlenen, güzelleşen bir kadın. Tek hayran olduğum insan. Biz birbirimiz için yaşadık, birbirimiz için yaşarız her zaman. Beni ben yapan tek etkendir annem. Başka kimse olamaz. O benim en değerli varlığım, bende onun en güzel eseriyim. Ne kadar kusursuz, mükemmel bir kadın olduğunun kanıtıyım.

 Ne desem daha bilemedim. Eedepsiz, yalanlarla dolu, hayattan bir haber, ön yargılı, dar zihinli birine denk gelmediğim için tanrıya ne kadar teşekkür etsem az. Sana ne kadar teşekkür etsem az. Sen benim tüm inançlarımın, tüm zaferlerimin nedenisin. Hayata baktığım gözlerimsin. Söz konusu sensen her teşekkür az kalır. Her lafta boş kalır. Benim için tüm insanlığın timsali, hayatıma alacağım in
sanlar için de bir rol modelsin. Seni yaşadığım her an, tüm bedenimle, duygularımın el verebildiği kadar sevdim ve hayatım boyunca bu asla değişmeyecek. Sadece bir gün değil, her gün benim biricik annemsin. Dünyanın en özel, en güzel annesi..

4 yorum:

  1. Bu hayatta gorup gorebilecegimiz en cikarsiz sevgiyi comertce veren tek insan.. tesekkur ederim samimi duygulariniz icin..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili hazal Annen icin ifade ettiklerin eksik kalmiş ama kifayet hanima kelimeler yetersiz kalmış dünyanin en tatli en anlayişli bir hanimefendi si.senin icin canini hic dusunmeden verebilecrk bir annedir kendisi kisa sureli de olsa onu ve seni tanima imkanim oldu bunun icin cok mutluyum ikinizde kendinize iyi bakin sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. O mutluluğun bize ait olduğuna kuşkum yok:) teşekkür ediyoruz güzel dilekleriniz için

    YanıtlaSil

Pages - Menu

Popular Posts

Blogroll

Navigation Menu

Blogger templates

Blogger news